Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nde Önemli Gelişmeler
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Afyonkarahisar il programı çerçevesinde Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren hattının Sinanpaşa şantiyesindeki çalışmalarını yerinde inceledi. Bakan Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla birlikte mevcut demiryolu bağlantısının 824 kilometre olan mesafenin 624 kilometreye düşeceğini belirtti. Ayrıca, Ankara-İzmir arası seyahat süresinin 14 saatten 3 saat 30 dakikaya indirileceğini vurguladı.
Bakan Uraloğlu, ulaşımın bir milletin kalkınma ve kültür yolculuğunun anahtarı olduğunu ifade ederek, demiryollarının bu ekosistemin en güçlü ve çevreci yollarından biri olduğuna dikkat çekti. 2002 yılından itibaren Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde başlatılan demiryolu geliştirme hamleleriyle, demiryollarının devlet politikası olarak ele alındığını aktardı.
Proje Hakkında Detaylar:
- Yeni hatlar inşa edilmekle kalmayıp, mevcut demiryolu ağının da tamamen yenilendiği bildirildi.
- Hatların %61’inin sinyalli, yarısından fazlasının ise elektrikli hale getirildiği aktarıldı.
- Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı, toplam 505 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 67 viyadük, 78 köprü, 769 menfez, 142 üst geçit ve 254 alt geçit inşa edilecek.
Uraloğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı’nın sadece bir demiryolu değil, aynı zamanda Anadolu’nun geleceğini aydınlatan büyük bir kalkınma projesi olduğuna dikkat çekti. Hattın, Ankara, Eryaman, Polatlı, Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Salihli, Turgutlu, Manisa, Menemen ve İzmir gibi önemli istasyonları kapsayacağını belirtti.
Projenin tamamlandığında, Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresinin büyük ölçüde kısalacağını ve bu hattın yaklaşık 11,5 milyon vatandaşa yüksek hızlı tren konforu sunacağını vurguladı. Örneğin, Ankara-Afyon arası seyahat süresi 1 saat 40 dakikaya; Ankara-Uşak arası ise 2 saat 10 dakikaya düşecek.
Yılda 13,5 Milyon Yolcu Bekleniyor
Uraloğlu, hattın tamamlanmasıyla birlikte yılda yaklaşık 13,5 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacaklarını öngördüklerini aktardı. Projenin, Afyon, Uşak ve Manisa’nın tarım ve sanayi potansiyelini artırarak uluslararası ölçekte yeni bir değer kazandıracağını belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, demiryolu ağını güçlendirmeye ve Türkiye’yi küresel lojistikte hak ettiği konuma taşımaya devam ettiklerini ifade ederek, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın sadece bir ulaşım projesi değil, aynı zamanda geleceğe taşıyacak bir refah köprüsü olacağını söyledi. Bu hattın, İzmir’in limanları ve Ege’nin organize sanayi bölgeleriyle tarım merkezlerini daha güçlü bir şekilde bağlayarak Türkiye’nin küresel ticaretteki rolünü güçlendireceği ifade edildi.
Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla birlikte Türkiye’nin ulaşım altyapısının daha da gelişeceğini ve daha fazla insanın yüksek hızlı tren konforundan yararlanabileceğini sözlerine ekledi.
