“`html
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar’dan Yenilenebilir Enerji Vurgusu
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, teknoloji odaklı ülkelerle işbirliği yaparak enerji verimliliğini artırmayı hedeflediklerini açıkladı. Bakan Bayraktar, “En güvenilir ve en temiz enerji, ‘tüketilmeyen enerji’dir. 2030’a kadar enerji verimliliği için 20 milyar dolarlık yatırımı devreye almayı planlıyoruz” dedi.
Londra’da düzenlenen COP31-IEA Üst Düzey Enerji Dönüşümü Diyaloğu toplantısında konuşan Bayraktar, dünya genelinde yaşanan krizlerin enerji sektöründe yarattığı etkilere değindi. Kovid-19 salgını, tedarik zincirindeki aksaklıklar ve jeopolitik gerginliklerin enerji pazarlarında büyük şoklar yarattığını belirtti.
- Küresel enerji talebindeki artışın etkileri
- Elektrik talebinin hızlı yükselişi
- Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemi
Bakan, enerji güvenliğinin günümüzde tartışmaların merkezinde yer aldığını vurgulayarak, Türkiye’nin enerji dönüşümü konusunda net bir mesaj verdi. “Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir. Geleceğimiz, daha temiz ve güvenli enerji sistemlerine dayanmalıdır” ifadelerini kullandı.
Bayraktar, “Elektrik çağına girmiş bulunuyoruz. Geçtiğimiz yıl küresel enerji talebi yüzde 1,3 büyüdü, elektrik talebi ise bu hızın iki katından fazla arttı” diyerek, elektrikli araçların ve veri merkezlerinin artışının bu talebi tetiklediğini belirtti. Bu durumun, enerji güvenliği ve iklim eyleminin birbirine entegre edilmesi gerektiğini gösterdiğini ifade etti.
Türkiye’nin yenilenebilir enerji kaynaklarının kurulu gücünün neredeyse üçte ikisini oluşturduğunu belirten Bayraktar, 2035 yılına kadar yenilenebilir enerji kapasitesini üç katına çıkarma hedefinde olduklarını söyledi. Bu hedefe ulaşmak için yaklaşık 30 milyar dolarlık bir yatırım planlandığını vurguladı.
- Yenilenebilir enerji yatırımları
- HVDC iletim koridoru projeleri
- Dijitalleşmiş enerji sistemleri
Bakan Bayraktar, “Güneş panelleri, rüzgar türbini bileşenleri ve akıllı elektrik ekipmanları gibi temiz enerji teknolojileri için bölgesel bir üretim merkezi olmayı hedefliyoruz” dedi. Ayrıca, kritik minerallere erişimin önemine değinerek, Türkiye’nin bu alanda da önemli bir rol üstlenebileceğini vurguladı.
Son olarak, “Teknoloji odaklı ülkelerle işbirliği yaparak enerji güvenliğimizi artırmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz. Enerji verimliliği için gerekli yatırımları devreye almak, sürdürülebilir bir gelecek için hayati önem taşıyor” şeklinde konuştu.
“`
